woensdag 19 augustus 2009

Folkert Bock II



En nog een plaatje van het schilderij. Het schilderij is ongeveer 1,50 x 4 meter, zit onder een zware vernislaag en als je er pal op staat kun je pas de details zien. Ik weet nog niet wie er precies op staan, maar daar ben ik nog mee bezig.

~~

Another pic of the painting. The painting is about 1,50 x 4 meters, is coated with a heavy varnish and only when you literaly stanbding with your nose upon it, you can see the details, like the red plain flags of the Munster troops, and the blue flags of the Cologne troops. I am still not sure who are depicted on the painting, but I am working on that.

4 opmerkingen:

  1. ja dit is inderdaad een hele slechte foto, ik hoop dat je gauw een betere maakt.
    En zo te zien zijn die I pod camera's ook maar prut.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mwa, die camera valt wel mee. De dikke vernislaag en de afwezigheid van licht zorgen meer voor problemen. Deze foto is op ongeveer 10cm genomen.

    En volgende keer je naam eronder!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind de rode pluimen of het rode lint op de hoed van de bukkende ruiter intrigerend, dat zie je niet zo vaak.

    Mats

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De dikke vernislaag op het schilderij (het is al vier keer gerestaureerd) verhult veel. Zo lijkt de kleur rood van een afstand rood, maar als je er met je neus op staat is het meer oranje.

    Het wapen van Munster is overigens rood met goud, dus dat ze de kleur rood voor vlaggen gebruiken is wel logisch. Ik heb al een mailtje gestuurd naar de duitse vlaggenvereniging of ze me wat meer info kunnen geven.

    De blauwe Keulse vlaggen zie je alleen maar als je er pal op staat.

    Degene van de gemeente die meer van het schilderij af zou weten was nog op vakantie, dus ik hoop dat ie met enige weken terug belt. Ik weet dat het schilderij in opdracht van de gemeente is gemaakt. Ik weet ook dat het schilderij over Coevorden NIET door de gemeente in opdracht is gegeven.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.