zondag 5 juli 2009

Carsaai ~ Kersey I




"Hm..zo'n jas uit die tijd..is wel mooi.."
"Hm.."
"Eigenlijk wel erg mooi..zal ik.."
"Nee!"
"Misschien als ik hem zelf maak, of als ik..."
"Nee!"
"Maar ik heb patronen gevonden en ook de stof.."
"Nee! Eerst de tuin!"
"Ja..maar.."
"Nee!"

Ik houd het dus maar even bij tinnen figuren. Mijn bestelling bij Dixon is binnen (de Lodewijk XIV Army deal) en ik heb ook mijn Copplestone figuren op de foto gezet. de figuren zijn volgens de Impetus Baroque regels op hun voetstuk gezet, dus met een frontage van 14cm.

De figuren van Copplestone Casting en deze serie van Dixon zijn allebei gemaakt door Mark Copplestone. Opvallend is dat de CC figuren een slag groter zijn van die van Dixon en misschien daardoor erg mooi gedetailleerd. Ik weet nog niet of ik ze ga mengen in één eenheid. De Dixon figuren zijn ook goed, en opvallend goed gegoten, zeker als je in aanmerking neemt dat het om relatief oude figuren gaat. De service van Dixon is uitstekend.

Mijn kritiekpunten zijn het beperkte aantal typen ruiters dat je krijgt (eigenlijk maar één met daarentegen verschillende hoofden) en het feit dat ik 24 dezelfde paarden kreeg van de 26. Dus als iemand wat te ruilen heeft...



Links Dixon, rechts Copplestone.



Links Dixon, rechts Copplestone.



Dixon

~~

"Nice period clothing, isn't it.."
"Hm..."
"Very nice, you know I have been thinking..."
"No..."
"Well, if I make them myself, can I.."
"No!"
"But I have found patterns..and.."
"No!! First the garden !!"
"Yes..but.."
"NO!!!"

So..I'll stick to lead/pewter figs then. My order from Dixon arrived and at least I have some time to sort them out and make some comparison shots with the Copplestone Casting figs. I like both ranges. The CC are bigger and more detailed but the Dixon's are surpisingly good as well and are very well cast.

Dixon's service is excellent and the Army deal is great value for money. Mu critcism are the fact thet some more variations horse rider could be done (although there are different head variants) and the fact that I got 24 of the same horses out of 26. I will get some more though.

Anyone in for a trade?

On the pics Dixon left, CC right, last pic are Dixon.

2 opmerkingen:

  1. Interesting comparison. I suppose the summer is the time for gardening. What are you thinking of doing with patterns -1670s?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We moved house about a half a year ago, and the garden is in need of some serious and - I fear costly- redoing as we both don´t like the way it is now.

    I found some patterns for sale of 1670´s clothing, maybe there´s a gardener´s outfit amongst them somewhere...

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.